The journey - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Remco Hage - WaarBenJij.nu The journey - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Remco Hage - WaarBenJij.nu

The journey

Blijf op de hoogte en volg Remco

28 April 2014 | Zambia, Lusaka

Hey friends,
The journey........ you just must say wauw!!! It was an experience like never before!! We were about 24 hours on 'the road'. :D Didn't sleep for about 36 hours and ate some really different but delicious food!!
It all started back home. We had our bags packed and we we're ready to go! I was so excited that the day had finally come! So we arrived at Dusseldorf airport after an one hour drive. Of course we took the granny's to come and say goodbye. Erwin en Miri came a little later and we had some coffee together. Then comes that moment you're waiting for but also don't like. The goodbye. We went through the customs and of course we as rookies didn't know what to do, So the alarm went off and they took the bag. We didn't knew that we had to take out the laptop. so after a drugs test on the laptop we could walk through, but of course in all the hectic we forgot one of our bags. luckily we noticed in time and my mom ran back to get it :D :D :D We boarded the plan and after a 6 hours and 30 minutes flight we were in Dubai!

Dubai.... the airport that could be called as a small city with too much money :o This really already was an experience on its own. We got off the plane and the only thing you could see was a huge huge lobby! elevator belts were rolling over the floor for the lazy people! Like me....... There was a waterfall in the lobby, crazy big elevators and even an automated train to bring you to your gate. Then we had to drive with a bus for 20 minutes all over the airfield and when we finally boarded the plane we got the message that we would be departing an hour late....

After 7+ hours we landed here in Lusaka. A small airfield that is hard to find between the Busch, houses and everything. A passenger i met on the flight told me that every time he flew over this airfield the landing would be hard because of this xD. So we landed safely and got our visa’s.

Than the real experience started: The taxi.
We had to travel by taxi to come to the backpackers hostel where we will be staying tonight. So we called for a taxi and a grey Toyota came up... old... very old... The driver was an guy in his mid-twenties. So we said where we wanted to go and if it was okay. 'no problem, no problem'. So we put all the things in his car and left. but after a 15 minute drive he started to ask: 'where, where'. so we said it again, but he didn’t knew the place. My mom and me got already sweaty because such things are really strange in our home culture xD but we kept thinking, this is Africa! And it is beautiful people! you can see the woman walk with the laundry on their head! You see the traffic and its soooo busy!! But we came at the right address.
So my friends, I’m going to eat something now. We'll get all different kinds of food. africa specialty's ;)
Have a great night and I'll write soon again!!!
your Remco ;)

Hallo Freunden,
Die Reise…. Ich muss einfach sagen, wauw!!! Es wahr eine Erfahrung wie nie zuvor!! Fast 24 Stunden waren wir unterwegs :D Haben fast 36 Stunden nicht geschlafen und sehr verschiedene aber sehr leckeres Essen gegessen!!
Es fing alles zuhause an. Wir hatten unsere Sachen gepackt und waren fertig für die Abfahrt! Ich war so froh dass der Tag endlich gekommen wahr! Nach eine fahrt von eine Stunde kamen wir in Düsseldorf an. Natürlich waren die Großeltern auch mittgekommen um sich von uns zu verabschieden. Erwin und Miriam kamen etwas später und zusammen haben wir noch Kaffee getrunken. Dan kam der Moment wo wir so sehr drauf gewartet hatten aber den man zur gleichen Zeit aus dem Weg gehen will. Der Abschied. Danach gingen wir durch die Douane und natürlich wussten wir als leihen nicht was zu tun, der Alarm ging ab und die Tasche wurde durchsucht. Wir wussten nicht das wir den Laptop aus der Tasche holen mussten. Also wurde einen Drogentest gemacht, dadurch und wegen alle Hektik vergaßen wir eine Tasche. Zum Glück hatten wir es noch rechtzeitig bemerkt und ist meine Mutter schnell zurück gelaufen um sie zu holen :D :D :D Danach sind wir an Bord gegangen und nach 6.30 Stunden, mit viel Turbulenz waren wir in Dubai!
Dubai…. Ein Flughafen den man eine kleine Stadt nennen kann mit zu viel Geld :o Das wahr alleine schon eine Erfahrung. Als wir aus dem Flugzeug kamen, hat man nur eine sehr, sehr große Lobby gesehen! Es liefen laufende Bänder durch die Lobby für die „faulen“ Leute so wie mir….. Es wahr ein großer Wasserfall unheimlich große Aufzüge und ein Automatischer Zug der uns zum Gate brachte. Dann sind wir mit einen Bus ungefähr 20 Minuten über den Flughafen gefahren und als wir endlich an Bord waren hörten wir dass der Abflug sich über eine Stunde verspätet hatte……

Nach mehr als 7 Stunden sind wir dan hier in Lusaka gelandet. Ein kleiner Flughafen wo wir unsere Visums bekommen haben.
Dann begann das richtige Erlebnis: das Taxi.
Wir mussten mit ein Taxi fahren um zu unser Backpacker hostel zu kommen. Es kamen sofort 3 männer auf uns ab die uns ihr Taxi anboten, ein alter grauer Toyota….sehr alt… Der Fahrer war so mitten Zwanzig. Wir erzählten im wo wir sein mussten…Oh that’s okay, no problem, no problem. Also alle Koffer ins Auto und abfahrt. Nach 15 Minuten fragte er: wohin, wohin?? Darauf sagte meine Mutter wieder wo wir sein mussten und dann kam raus das er nicht wusste wo er sein musste. Wir wurden schon ein bisschen nervös, aber wir wussten, dies ist Afrika! Und bisher ist es wunderschön, man sieht Frauen die mit große Wäschekörbe auf ihre Köpfe laufen! Man sieht der Verkehr und der ist soooo anders wie daheim . Aber letztendlich sind wir dann doch gut angekommen.
So Freunde, Ich gehe jetzt was essen. Eine andere Art von Essen, Afrikanische Spezialitäten ;)
Ich wünsche euch gute Nacht und ich werde schnell wieder schreiben!!!!!

Euer Remco ;)

• 28 April 2014 - 20:05

T Kitty En O Job:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen Doe iedereen onze hartelijke groeten tot schrijfs

• 28 April 2014 - 20:26

Hans & Thea Kern:

fijn dat jullie goed zijn angekomen. Naar Mexico heb je maar 18 uren. Hartelijke groeten van t.Thea en o.Hans

• 29 April 2014 - 18:29

Emmyrel:

Hoi RAR,

Wat een heerlijk verslag om te lezen, het voelde alsof ik er zelf bij was. Ik hoop dat jullie nu met volle teugen gaan genieten van deze mooie reis en dat wij op afstand mogen mee bljjven genieten. Heel veel liefs M.

• 29 April 2014 - 21:39

Geert:

Mooi om te lezen Remco! Blijf schrijveennnn aub. Geweldig om dit "nog een keer te beleven". Dat taxi's af en toe de weg niet weten maakten wij ook mee hahaha. Was dan altijd een kunst om toch op onze bestemming te komen. Hebben ze jullie ook al hun telefoonnummer gegeven, zodat jullie ze voor de volgende keer kan vragen? ^^ Dat doet ook iedere taxichauffeur haha. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen!

• 01 Mei 2014 - 13:43

Chayenne :

Dit was super leukk om te lezen!!. Alsof ik er zelf bij was hahha(:.
    Ik wens je heel veel plezier daar. En dat ook alles goed mag gaan (:. Ik ben blij dat je veilig en wel bent aangekomen!. Schrijf maar gauw weer hea(: haha. Gods zegen!!.